Sessions individuals i en grup



1-Sessions individuals per a ajudar els alumnes amb problemes per a comprendre les matemàtiques de primària, secundària i batxillerat:

Aquí comencem fent un diagnòstic per a detectar què és el que no s'ha entès, on s'encalla l'alumne (tant a nivell cognitiu com emocional). Un cop resolts aquests punts ens podem trobar que l'alumne es posi ràpidament al dia i no necessiti més ajuda.
O que calgui seguir treballant amb regularitat per a fer una bona i sòlida base.

La finalitat és recuperar la confiança en la pròpia manera de raonar les matemàtiques. A partir de la comprensió, les notes poden començar a millorar. Quan les notes milloren la confiança segueix augmentant, i això ajuda a millorar les notes altra vegada.

 Per a alguns nens i nenes el procés és lent i per a d'altres és més ràpid. Però per a tots és possible i gratificant.






2-Sessions en grup:

Ideal per a famílies homeschoolers. L'objectiu és:

1-descobrir i comprendre els conceptes bàsics
2-gaudir fent-ho.

Les activitats es proposen sempre buscant l´equilibri entre aquests 2 principis bàsics:
1- Han de tenir un punt de dificultat per a que sigui estimulant i no ens hi avorrim.
2- S'han de poder resoldre amb èxit per a poder viure la satisfacció del repte superat.

I què fem quan la mainada rebutja una activitat i no en proposa cap d'alternativa?
L'educador pren la responsabilitat com a adult de dirigir la situació i, sense perdre el bon ambient de treball, trobar entre tots com fer que la proposta sigui interessant:
A vegades és tan senzill com afegir moviment físic a la proposta.
A vegades l´activitat proposada és massa fàcil, o massa difícil.
D´altres, li falta el component creatiu i/o artístic.
Alguns nens ja porten temps associant les matemàtiques a sentiments de fracàs i malestar. Aquest sol ser el primer motiu de rebuig i el que demana més tacte per part de l'educador. Sempre que passa això, l´activitat es replanteja de manera que ningú se senti jutjat.
Treballem sempre amb material didàctic, perquè el que interessa és la comprensió dels conceptes i no la repetició mecànica.





1 comentari:

  1. L'Arnau havia perdut el misteri matemàtic dins del seu propi Ser. I, possiblement senses aber-ho el cercava amb tanta intensitat com frustració li provocava el rebuig escolar envers les pròpies mates. Aconseguir que desitgi fervorosament assistir a totes les sessions dels teus tallers; i que li encomani aquesta il.lusió al seu germà Martí, és molt més que bona praxis.
    Mònica, gràcies de tot cor per haver -li retrobat aquesta il.lusió per el llenguatge universal, que tota mainada entén i estima (abans que alguns adults ho espatllin).

    ResponElimina