dilluns, 9 de juny del 2014

Sobre el respecte

Si tinc un cotxe que va amb gasolina i vull que funcioni bé, li posaré gasolina.
Si m'entesto a posar-hi gasoil, per més que ompli i ompli el dipòsit, no aconseguiré res.
No tinc més remei que acceptar el cotxe tal com és, i donar-li el combustible pel qual està dissenyat.
Nosaltres estem dissenyats per a aprendre a través de l'experiència i de l'interès propi, de provar i d'equivocar-nos, de deixar-nos sorprendre i de buscar el repte, de compartir els nostres descobriments i de saber-nos valorats pel nostre esforç. Però no és així com hem conegut les matemàtiques.
Podríem aprendre a tractar-nos amb el mateix respecte que tractem els nostres cotxes. Nosaltres, els nostres fills i els nostres alumnes, aprendríem millor les matemàtiques. i ho faríem a gust.
L'educació basada en el respecte a la nostra manera de ser no és un caprici d'algunes escoles o famílies alternatives. És el sistema més hàbil per a comprendre les matemàtiques, per a fer-nos escoltar i per a viure més en pau.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada