Aquest bloc neix amb la intenció de resumir l´experiència recollida, any a any, impartint seminaris i tallers de didàctica de les matemàtiques per a famílies (mares, pares i mainada) i mestres.
La controvèrsia respecte les metodologies educatives s'està intensificant.
Conceptes com:
reforç positiu / càstig
deures / no deures
notes / no notes
llibres / no llibres
competències / memorització
disciplina / llibertat, etc., són cada vegada més presents en el debat intern de la comunitat educativa.
És evident que el sistema educatiu està en crisi. No només ho veiem en els nostres fills i alumnes sinó que ens ho confirmen els informes europeus.
I en temps de crisi, és molt fàcil polaritzar les postures i enrocar-nos en la nostra ideologia particular.
Però
quan això passa, mares pares i mestres veiem com molta part dels
nostres esforços per millorar l'educació es perden en aquest debat.
Deures? depèn (de l'edat, de la durada....)
Càstig? depèn (de la falta? del tipus de càstig, en casos d'assetjament....?)
Reforç positiu? (i quan no es pot?, si no és sincer val la pena?)
etc.....
I si, senzillament, busquem la manera de poder treballar
tots més a gust i més eficaçment? No és difícil si comprenem bé quina és
la manera natural d'aprendre que tenim a cada edat.
Doncs això és el que aprenem en aquests tallers i seminaris. I aquesta és la intenció del bloc: contribuir a que cada vegada siguem més els que gaudim compartint l´aprenentage de les matemàtiques i de la vida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada